Hangover: πρόληψη και αντιμετώπιση της μέθης, μύθοι και αλήθειες!

Διανύουμε μέρες διακοπών, οι χαλαροί ρυθμοί, οι νυχτερινές βόλτες, η μουσική και πιθανότατα ένας καλοκαιρινός έρωτας ή μια αντίστοιχη απογοήτευση, μπορεί να μας φέρουν κάποια βραδιά στα όρια της μέθης. Ή και λίγο μετά από αυτά… Τι μπορούμε να κάνουμε για να προλάβουμε  το Hangover κι αν δεν τα καταφέρουμε, πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα συμπτώματά του με ασφαλή τρόπο;

ΠΡΟΛΗΨΗ

Ο βασικότερος κανόνας πρόληψης για να μην μεθύσουμε, είναι να μην πιούμε αλκοόλ. Αλλά επειδή αυτό τέτοιες μέρες θεωρείται μάλλον απίθανο, ας ξεκινήσουμε από τον κανόνα Νο2: δεν ανακατεύουμε διαφορετικά ποτά.

Επίσης φροντίζουμε:
α) Να μην πίνουμε με εντελώς άδειο στομάχι. Ένα σνακ ή ένα γεύμα πριν το ποτό, βοηθάει.
β) Να πίνουμε αρκετό νερό παράλληλα με το ποτό μας. Ιδανικό θα είναι να πιούμε ένα ποτήρι νερό για κάθε μεζούρα αλκοόλ.
γ) Να προτιμούμε ποτά ή κοκτέιλ χωρίς ζαχαρούχα αναψυκτικά, καθώς επιτείνουν τη δράση του αλκοόλ.
δ) Να αποφεύγουμε τις «μπόμπες» – νοθευμένα ποτά. Αν δεν είστε βέβαιοι για την ποιότητα των ποτών, προτιμήστε μια μπίρα, ένα εμφιαλωμένο κρασί ή ένα από τα τυποποιημένα κοκτέιλ γνωστών ετικετών.

Tips για την πρόληψη της μέθης

Τόσο οι «ειδικοί» όσο και οι… παθόντες που έμαθαν από τα hangover τους, έχουν καταλήξει σε κάποιες μεθόδους που βοηθούν στην πρόληψη ή, έστω, στην καθυστέρηση των συμπτωμάτων της μέθης.

α) Κατανάλωση αλμυρού τυριού. Τα λιπαρά του καθυστερούν την κένωση του στομάχου, επιβραδύνοντας την απορρόφηση του αλκοόλ.

β) Όχι σε γλυκά και αναψυκτικά. Διευκολύνουν τις… διαδρομές του οινοπνεύματος στην κυκλοφορία του αίματος.

γ) Πιείτε γάλα! Ένα ποτήρι πριν τη βραδινή σας έξοδο, μπορεί να επιβραδύνει την απορρόφηση του αλκοόλ.

δ) Αποφύγετε την αφυδάτωση. Το αλκοόλ μας οδηγεί συχνά στην τουαλέτα, αφυδατώνοντας τον οργανισμό και επιδεινώνοντας τη μέθη. Μην ξεχνάτε το νερό (βλέπε μέτρα πρόληψης β).

ε) Λάδι, το… ρωμαϊκόν! Ο μύθος λέει πως οι Ρωμαίοι φρόντιζαν να πίνουν ένα ποτήρι ελαιόλαδο πριν τις περίφημες κραιπάλες τους. Η αλήθεια είναι πως μετά μεθούσαν και ξεπερνούσαν τα όρια, ωστόσο αλήθεια είναι και ότι μια κουταλιά λάδι (έστω και στη σαλάτα) μια ώρα πριν την κατανάλωση αλκοόλ, μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

Εντάξει, δεν πρόλαβες να διαβάσεις τα μέτρα πρόληψης, ήρθες στο κέφι, χαλάρωσες, τα ήπιες, το κεφάλι και το στομάχι σου γυρίζουν σε αντίστροφες τροχιές. Τώρα τι γίνεται; Αλλά και τι ΔΕΝ γίνεται;

Βασικός ιατρικός κανόνας: η οξεία μέθη, όταν δηλαδή ο ασθενής είναι ληθαργικός ή σε κωματώδη κατάσταση, αντιμετωπίζεται μόνο από εξειδικευμένο προσωπικό, άρα ο ασθενής θα πρέπει να μεταφερθεί σε νοσοκομείοκέντρο υγείας ή κλινική για νοσηλεία και φροντίδα.

Σε πιο ήπιες περιπτώσεις μέθης, ξεκινάμε άμεσα, από το ίδιο βράδυ αν γίνεται, με τον βασικό σύμμαχο: ΝΕΡΟ! Πίνουμε 1-2 ποτήρια (όσο αντέχει το στομάχι μας), συνοδεύουμε και με 1-2 φρυγανιές ή κάποιο παξιμάδι, ώστε να διατηρήσουμε τα υγρά στον οργανισμό, να αποφύγουμε την αφυδάτωση και να διαλυθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα το αλκοόλ.

ΔΕΝ προχωράμε σε κομπογιαννίτικες μεθόδους της γιαγιάς. Οπότε…
α) ΔΕΝ πίνουμε γάλα μετά το μεθύσι.
β) ΔΕΝ πίνουμε λάδι.
γ) ΔΕΝ καταπίνουμε σκόνη καφέ.

Όλα αυτά επιβαρύνουν τον οισοφάγο και υπό προϋποθέσεις μπορεί να τον φράξουν, προκαλώντας ολέθρια αποτελέσματα, καθώς αποτρέπουν τη διαφυγή αερίων από το στομάχι.

Την επόμενη μέρα, ακόμα κι αν δοκιμάσαμε τις πρώτες βοήθειες με νερά και παξιμάδια, τα συμπτώματα (στομαχικές διαταραχές, πονοκέφαλος, εξάντληση) είναι πολύ πιθανό να επιμένουν και να εντείνονται, ανάλογα την κατανάλωση και τις αντοχές του οργανισμού μας.

Σε αυτές τις δύσκολες ώρες, η μέθοδος «νερό» παραμένει στους βασικούς κανόνες.

Επίσης, μια κουταλιά μέλι ανά τακτά διαστήματα, μπορεί να ανακουφίσει το στομάχι σας και να σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε στην εξάντληση.

Για τον πονοκέφαλο, σύμμαχος είναι και κάποιο χάπι ή αναβράζον δισκίο με βάση την παρακεταμόλη (π.χ. depon).

Για τον καφέ, οι απόψεις διίστανται. Είναι διουρητικός, άρα μπορεί να σας αφυδατώσει. Ωστόσο, όταν αρχίζουν να υποχωρούν τα πιο έντονα συμπτώματα, μπορεί να σας βοηθήσει να ανακάμψετε και να διώξει τον πονοκέφαλο, σε συνδυασμό με την παρακεταμόλη.

Για φαγητό προτιμήστε κάτι ανάμεσα σε πατάτες, μακαρόνια, ρύζι και ψωμί, καθώς οι υδατάνθρακες βοηθούν το ταλαιπωρημένο στομάχι. Χρήσιμα στην απορρόφηση του αλκοόλ θεωρούνται και τα αυγά.

Αποφεύγουμε τη ζάχαρη (άρα και τα γλυκά), όπως και το γάλα (δύσπεπτο) και προτιμάμε έναν χυμό λεμονιού.

Μπορεί να είναι καλοκαιράκι και να σας φαίνεται κακή ιδέα, ωστόσο μια κοτόσουπα (ή μια άλλη σούπα της αρεσκείας σας με ζωμό κρέατος) σίγουρα θα αποδειχθεί σημαντική σύμμαχος του στομαχιού σας.

Με την ελπίδα να μην σας χρειαστούν τα μέτρα αντιμετώπισης, το «ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ» σας εύχεται καλή διασκέδαση στις διακοπές σας και… μακριά από τα hangover!