10+2 συμβουλές για να χάσετε υγιεινά τα κιλά των διακοπών χωρίς δίαιτες!

Οι διακοπές τελείωσαν, περάσατε όμορφα, οι μπαταρίες γέμισαν, ωστόσο η πρώτη συνάντηση με τη ζυγαριά σας άφησε το χαμόγελο στη μέση. Δεν υπάρχει λόγος να στεναχωριέστε. Η καλοπέραση αυτών των λίγων ημερών εκ των πραγμάτων συνδυάζεται με μικρές ή μεγαλύτερες διατροφικές ατασθαλίες. Άρα και με κάποια περιττά κιλά, τα οποία μπορούν να φύγουν χωρίς εξαντλητικές δίαιτες, ακολουθώντας μερικές απλές συμβουλές!

1. Φροντίζετε να έχετε μικρά και συχνά γεύματα, τουλάχιστον πέντε την ημέρα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό σνακ, βραδινό). Μην παραλείπετε γεύματα, μην αδικείτε το πρωινό σας, μην τσιμπολογάτε ανάμεσα στα γεύματα.

2. Καλό θα είναι κάθε βασικό γεύμα σας (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) να κρατάει τουλάχιστον 20 λεπτά, ώστε να προλαβαίνει ο εγκέφαλος να προσλάβει το μήνυμα του κορεσμού.

3. Μην τρώτε αργά το βράδυ, λίγο πριν κοιμηθείτε. Η καύση επιβραδύνεται και, παράλληλα, αποθηκεύεται περισσότερο λίπος.

4. Το δεκατιανό ή το απογευματινό σνακ (ακόμα καλύτερα και τα δύο) είναι χρήσιμο να αποτελούνται από φρούτα.

5. Περιορίστε την κατανάλωση γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων και προτιμήστε όσα έχουν χαμηλά λιπαρά.

6. Αποφύγετε τα τηγανητά φαγητά, τα πολύ λιπαρά τρόφιμα (πίτες, κρέμες, μαγιονέζα και γλυκά, όπως πάστεςκέικ κλπ) και το βούτυρο (για το μαγείρεμα προτιμήστε μικρή ποσότητα ελαιόλαδου).

7. Ελαττώστε ή καταργήστε τη ζάχαρη. Αν δεν αντέχετε να πιείτε σκέτο τον καφέ σας, προτιμήστε κάποιο γλυκαντικό χωρίς θερμίδες (π.χ. στέβια).

8. Πιείτε περισσότερο νερό, περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ!

9. Προσπαθήστε να μείνετε μακριά από τα αναψυκτικά. Αν δεν μπορείτε να τα βγάλετε εντελώς από τις καθημερινές συνήθειες, υπάρχουν και οι light εκδοχές τους.

10. Φροντίστε στο εβδομαδιαίο μενού σας να τρώτε από όλες τις ομάδες τροφών (κρέατα, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, αμυλούχα), ώστε ο οργανισμός σας να παίρνει όλα τα θρεπτικά συστατικά. Μην ξεχνάτε ποτέ τη σαλάτα! Ιδανικό θα είναι να τρώτε δυο φορές την εβδομάδα λευκό κρέας, μία φορά κόκκινο, τρεις φορές λαδερά / όσπρια και να αφήνετε μια μέρα ελεύθερη, ως ανταμοιβή στον… τίμιο εαυτό σας που τηρεί όλες τις διατροφικές μας συμβουλές!

11.  Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες βοηθά στη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού και παράλληλα δίνει το αίσθημα κορεσμού, περιορίζοντας την όρεξη.

12.  Αυξήστε όσο αντέχετε τη φυσική, σωματική σας δραστηριότητα, έστω και με τη μορφή απλού περπατήματος. Αν μπορείτε να προσθέτετε καθημερινά 5 λεπτά βαδίσματος στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα, τα αποτελέσματα θα είναι ευεργετικά.

«Καλό χειμώνα» δεν ευχόμαστε από τώρα. Χάστε πρώτα τα κιλά των διακοπών με τις απλές συμβουλές μας και ο χειμώνας, όταν έρθει, θα είναι καλός και με υγεία!