Άυλη συνταγογράφηση: τι είναι και… πώς είναι! Οδηγίες ενεργοποίησης

Την ακούτε όλο και πιο συχνά και πιθανότατα κάποιοι συγγενείς και φίλοι την έχουν ήδη εντάξει στις συνήθειες και, ουσιαστικά, στην καθημερινότητά τους. Τι είναι τελικά η «Άυλη Συνταγογράφηση», πώς μας διευκολύνει και πώς μπορούμε να ενταχθούμε στη διαδικασία;

Η Άυλη Συνταγογράφηση είναι ένα «εργαλείο» που έχουν εδώ και αρκετό καιρό στα χέρια τους ιατροί, φαρμακοποιοί και ασθενείς, μια διαδικασία που ξεκίνησε στο πλαίσιο της προσπάθειας για περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού και βρήκε πολλούς υποστηρικτές!

Σύμφωνα με τη διαδικασία, για όσους πολίτες έχουν επιλέξει ότι επιθυμούν την «άυλη», κατά τη συνταγογράφησή τους από τον ιατρό δεν απαιτείται εκτύπωση της συνταγής φαρμάκων, αλλά δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής παραλαβής της συνταγής τους μέσω μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο (sms) ή/και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους (email).

Αντίστοιχα ο φαρμακοποιός εκτελεί μία άυλη συνταγή, είτε εισάγοντας στο σύστημα το barcode της συνταγής, το οποίο έχει λάβει ο πολίτης στο κινητό του τηλέφωνο ή/και στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, είτε με αναζήτηση της συνταγής του πολίτη εισάγοντας τον ΑΜΚΑ του.

Για την εκτέλεση άυλης συνταγής μέσω του ΑΜΚΑ του πολίτη, ο φαρμακοποιός εισάγει στο σύστημα τον κωδικό (one time password) που λαμβάνει ο πολίτης στο κινητό του τηλέφωνο ή/και στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και το οποίο  γνωστοποιεί στον φαρμακοποιό. Μόλις ο φαρμακοποιός εισάγει τον κωδικό στο σύστημα, ανακτά και εκτελεί τη συνταγή.

Οδηγίες ενεργοποίησης

Για την ενεργοποίηση της Άυλης Συνταγογράφησης, θα χρειαστείτε:

– Τους κωδικούς πρόσβασης στο TaxisNet, για να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία σας

– Τον αριθμό ΑΜΚΑ σας ή/και των ασφαλιστικά εξαρτώμενων μελών σας κάτω των 18 ετών

– Το κινητό σας τηλέφωνο ή/ και πρόσβαση στο email σας, όπου θα σας αποσταλούν κωδικοί επιβεβαίωσης πριν την ενεργοποίηση

Πρόσβαση & Ενεργοποίηση Άυλης Συνταγογράφησης

Συνδέεστε στη διαδικτυακή πύλη του όπου φιλοξενούνται οι ψηφιακές υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου www.gov.gr

Στη συνέχεια, επιλέγετε την Κατηγορία Υπηρεσιών «Υγεία και Πρόνοια», και ακολουθώντας με τη σειρά τα εξής βήματα:

Φάκελος υγείας > Άυλη συνταγογράφηση > Είσοδος στην Υπηρεσία, θα οδηγηθείτε στην κεντρική σελίδα (login) της εφαρμογής της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Επιλέγετε: «Είσοδος με TaxisNet» και μετά: «Είσοδος στην υπηρεσία».

Θα μεταφερθείτε στη σελίδα της ΑΑΔΕ, μέσω της οποίας γίνεται η πιστοποίηση των στοιχείων σας. Εισάγετε το username και το password που χρησιμοποιείτε στο σύστημα TaxisNet και επιλέγετε «Είσοδος».

Αφού ταυτοποιηθούν τα στοιχεία που δώσατε, καλείστε να δώσετε την εξουσιοδότησή σας για την ανάκτηση προσωπικών σας δεδομένων (ΑΦΜ) από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ, πατώντας το κουμπί «Εξουσιοδότηση» στην οθόνη που ανοίγει.

Στη συνέχεια, εισάγετε τον ΑΜΚΑ σας ή τον ΑΜΚΑ του ασφαλιστικά εξαρτώμενου μέλους και επιλέγετε «Είσοδος».

Εμφανίζεται η σύνοψη των στοιχείων σας. Αφού ελέγξετε την ορθότητά τους, επιλέγετε «Επιβεβαίωση».

Ενεργοποίηση Άυλης Συνταγογράφησης

Μετά την επιτυχή σύνδεση, εισέρχεστε στη σελίδα της Άυλης Συνταγογράφησης στο σύστημα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Επιλέγετε «Επιθυμώ Άυλη Συνταγογράφηση» και στη συνέχεια, θα πρέπει να συμπληρώσετε το κινητό τηλέφωνο ή/και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), ανάλογα με τον τρόπο που επιθυμείτε να λαμβάνετε τα στοιχεία των συνταγών που εκδίδονται. Εάν συμπληρώσετε και τα δύο, τότε η αποστολή των στοιχείων της συνταγής γίνεται μέσω sms και email.

– Στο sms θα λάβετε το barcode της συνταγής, την ημερομηνία έναρξης και ημερομηνία λήξης ισχύος της συνταγής.

– Στο email θα λάβετε το σύνολο της πληροφορίας της συνταγής (barcode της συνταγής, την ημερομηνία και ώρα καταχώρησής της, τη διάρκεια ισχύος της συνταγής, τις διαγνώσεις και τα φάρμακα).

Επιβεβαίωση Στοιχείων Επικοινωνίας

Για την αποθήκευση των στοιχείων επικοινωνίας, τόσο του αριθμού κινητού τηλεφώνου όσο και του email, απαιτείται πρώτα η επιβεβαίωσή τους, μέσω ενός κωδικού που αποστέλλεται με sms και email, αντιστοίχως.

Η διαδικασία είναι η εξής:

– Συμπληρώνετε τον αριθμό κινητού τηλεφώνου ή/και το email.

– Το κουμπί «Επιβεβαίωση» ενεργοποιείται.

– Πατώντας το κουμπί «Επιβεβαίωση», ανοίγει ένα νέο παράθυρο, στο οποίο εισάγετε τον κωδικό που έχετε λάβει είτε μέσω sms, είτε μέσω email, αναλόγως το στοιχείο που θέλετε να επιβεβαιώσετε. Πατάτε «ΟΚ».

Αφού έχετε εισαγάγει επιτυχώς το PIN κινητού ή /και το PIN email, ανοίγει το παρακάτω παράθυρο και επιλέγετε «ΟΚ» για να ολοκληρώσετε τη διαδικασία.

Σημείωση: Στην περίπτωση λανθασμένης εισαγωγής PIN εμφανίζεται σχετικό μήνυμα για λανθασμένο PIN, επιλέγετε «ΟΚ» για να κλείσει το παράθυρο και επαναλαμβάνετε τη διαδικασία επιβεβαίωσης.

Αποθήκευση Στοιχείων Επικοινωνίας

Έχετε ολοκληρώσει τη διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων επικοινωνίας και προχωράτε στην «Υποβολή».

Σημείωση: Στην περίπτωση που έχετε επιλέξει «Επιθυμώ Άυλη Συνταγογράφηση», αλλά δεν έχετε συμπληρώσει τουλάχιστον ένα από τα δύο πεδία επικοινωνίας, τότε με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή», εμφανίζεται μήνυμα σφάλματος στο οποίο ζητείται να καταχωρηθούν ο αριθμός τηλεφώνου ή το email ή και τα δύο για την επικοινωνία με το σύστημα Άυλης Συνταγογράφησης.