Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης: αίτια, πρόληψη και θεραπεία στο ιατρείο μας!

Η 16η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού στις παθήσεις της σπονδυλικής στήλης. Ποια τα αίτια για τους πόνους στην πλάτη και τη μέση; Υπάρχουν μέτρα πρόληψης; Και ποιες είναι οι θεραπείες σε κάθε περίπτωση; Το εξειδικευμένο ιατρείο του «Θεραπευτηρίου Αθηνών» δίνει τις απαντήσεις και σας περιμένει με την κατάλληλη λύση για το κάθε ξεχωριστό πρόβλημά σας!

H Παγκόσμια Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης

Η Παγκόσμια Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης εορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις». Η συγκεκριμένη ημέρα είναι αφιερωμένη στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού στις παθήσεις της σπονδυλικής στήλης, την πρόληψη και τις θεραπείες για τους πόνους σε πλάτη και μέση.

Οι αιτίες των προβλημάτων: άγνοια και απροσεξία

Πολλά από τα προβλήματα της σπονδυλικής στήλης οφείλονται σε καθημερινές συνήθειες και μάλιστα όχι κατ΄ ανάγκην από αυτές που αποκαλούμε «κακές συνήθειες».

Για παράδειγμα, η παρατεταμένη ορθοστασία, ο τρόπος που κάθεστε στην καρέκλα του γραφείου, ο τρόπος που περπατάτε ή κρατάτε μια τσάντα, η θέση μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ή στην οδήγηση, η στάση σας όταν μιλάτε στο τηλέφωνο, γενικότερα όλα αυτά που αποκαλούμε «στάση σώματος», μπορεί να οδηγήσουν σε χρόνιους πόνους στη μέση, την πλάτη ή τον αυχένα. Οι πόνοι αυτοί ενδέχεται σταδιακά να επιδεινώνονται επηρεάζοντας τις δομές της σπονδυλικής στήλης.

Μέτρα πρόληψης

Τα μέτρα πρόληψης φυσικά κινούνται γύρω από τον ίδιο άξονα. Σωστή στάση σώματος! Εστιάστε σε μια μικρή σειρά κανόνων ως προς αυτή…

1. Διατηρείτε το σώμα σας ευθυγραμμισμένο, είτε όταν στέκεστε όρθιοι είτε όταν κάθεστε σε μια καρέκλα γραφείου.
2. Στην ορθοστασία προσπαθήστε να διανέμετε το σωματικό σας βάρος ομοιόμορφα στα πόδια σας.
3. Όταν κάθεστε σε καρέκλα γραφείου έχετε ίσια την πλάτη.
4. Να σηκώνεστε τακτικά και να περπατάτε για λίγο ή να αλλάζετε ανά κάποια διαστήματα την κλίση της πλάτης της καρέκλας, για να μην καταπονούνται οι ραχιαίοι μύες.
5. Εντοπίστε «προειδοποιητικούς» πόνους στην πλάτη. Όταν ο πόνος εντείνεται σε συγκεκριμένες ώρες ή ημέρες (π.χ. αν υποχωρεί τα Σαββατοκύριακα και αυξάνεται τις μέρες γραφείου) ή υποχωρεί όταν αλλάζετε θέση, μάλλον είναι η ώρα να επισκεφθείτε τον γιατρό.
6. Φροντίστε να φοράτε κατάλληλα υποδήματα. Αποφύγετε τη συχνή χρήση ψηλοτάκουνων (αλλάζουν το κέντρο βάρους και σας υποχρεώνουν να αλλάζετε τη φυσική στάση), εντάξτε με μέτρο τη χρήση ειδικών πάτων ή, σε προχωρημένα στάδια, ειδικών ορθοπεδικών παπουτσιών.
7. Χρησιμοποιήστε υποπόδιο στο γραφείο.

Ήξερες ότι…

Το 80% των ανθρώπων θα υποφέρουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους από πόνο στην πλάτη.
Οι πόνοι και τα προβλήματα στην πλάτη είναι ο δεύτερος λόγος απουσίας από την εργασία.
Περίπου 400 εκ. άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ζουν με χρόνιους πόνους ή αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα από αρθρίτιδα και μυοσκελετικές νόσους (οστεοπόρωση, διαταραχές της σπονδυλικής στήλης, τραυματισμούς).
Η αρθρίτιδα και οι μυοσκελετικοί νόσοι είναι από τις βασικές αιτίες για αναπηρίες, απουσίες από την εργασία και νοσοκομειακή περίθαλψη.

Ιατρείο Σπονδυλικής Στήλης στο «Θεραπευτήριο Αθηνών»

Στην κλινική μας λειτουργεί Ιατρείο Σπονδυλικής Στήλης, με επικεφαλής τον εξειδικευμένο νευροχειρουργό Στέλιο Βλατάκη. Το ιατρείο μας εξασφαλίζει την κατάλληλη λύση για τον κάθε ξεχωριστό ασθενή!

Ενημερωθείτε για τις υπηρεσίες μας και το εύρος του φάσματος των παθήσεων της σπονδυλικής στήλης που αντιμετωπίζονται από το ιατρείο μας και επικοινωνήστε μαζί μας για να κλείσετε το ραντεβού σας.