…για την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς

Τριανταφυλλίδης Αχιλλέας

Γράφει: Αχιλλέας Ι. Τριανταφυλλίδης, Επεμβατικός Καρδιολόγος


Η Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς είναι μια εκστρατεία που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Καρδιολογικής Ομοσπονδίας και με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Στόχος της είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά για τις καρδιαγγειακές παθήσεις.Για το 2018 έχει οριστεί για της 26 Σεπτεμβρίου.

Σήμερα, η καρδιαγγειακή νόσος ευθύνεται για το θάνατο 17,5 εκατομμυρίων ανθρώπων ετησίως, και μέχρι το 2030 αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί και να φθάσει τα 23 εκατομμύρια. Παγκοσμίως, 1 στους 10 ανθρώπους ηλικίας 30-70 ετών πεθαίνουν πρόωρα από καρδιαγγειακά νοσήματα, συμπεριλαμβανομένων καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων, αλλά τα καλά νέα είναι ότι τουλάχιστον το 80% αυτών των πρόωρων θανάτων θα μπορούσε να αποφευχθεί ή να αναβληθεί.

Η καρδιά είναι η πιο δυνατός μυς του ανθρώπινου σώματος και έχει μέγεθος ίσο με τη γροθιά μας. Ξεκινά να χτυπά περίπου τρεις εβδομάδες μετά τη σύλληψη και μέχρι να φτάσουμε τα εβδομήντα οι παλμοί ξεπερνούν σε αριθμό τα 2,5 δισεκατομμύρια. Η καρδιά είναι ευάλωτη σε κακές συνήθειες όπως η ανθυγιεινή διατροφή ή η αναποτελεσματική διαχείριση του στρες. Το καρδιαγγειακό σύστημα μπορεί επίσης να αποδυναμωθεί εάν υπάρχει κληρονομική, εκ γενετής πάθηση. Όταν η καρδιαγγειακή λειτουργία δεν είναι ομαλή, τότε λέμε πως εκδηλώνεται η καρδιαγγειακή νόσος, ένας όρος που περιλαμβάνει οποιαδήποτε διαταραχή της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων.

Συστάσεις

  • Υιοθετήστε έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής
  • Έχετε ως στόχο τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητα πέντε φορές την εβδομάδα..
  • Σταματήστε το κάπνισμα – αυτό είναι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς σας.
  • Αν χρειάζεστε βοήθεια, μιλήστε με έναν επαγγελματία υγείας
  • Επιλέξτε μια ισορροπημένη διατροφή
  • Προσπαθήστε να τρώτε 5 μερίδες (περίπου μια χούφτα) φρούτων και λαχανικών την ημέρα
  • Αφήστε τα παιδιά σας να συμμετέχουν στο μαγείρεμα για να μάθουν για την υγιεινή διατροφή
  • Ελέγχετε τακτικά την αρτηριακή σας πίεση
  • Μην αμελείτε τον προληπτικό εργαστηριακό και καρδιολογικό έλεγχο