Από τη ΝΗΣΤΕΙΑ στο ΑΡΝΙ…

Μπακιρτζή ΤζούλιαΓράφει: Τζούλια Μπακιρτζή, Νεφρολόγος, Διευθύντρια ΜΤΝ “Θεραπευτήριο Αθηνών”


ΔΙΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:

1. Η μετάβαση από την νηστεία στην αυξημένη κατανάλωση κρέατος, που είναι πλούσια σε λιπαρά μπορεί να προκαλέσει μία σειρά από διαταραχές του πεπτικού συστήματος.
2. Τα φαγητά των ημερών είναι πλούσια σε λιπαρά και αυξημένα σε θερμίδες.

Με βάση αυτά λοιπόν κάποιος μπορεί να χαράξει μία απλή διατροφική στρατηγική χωρίς να στερηθεί τίποτα:

  1. Kατά την διάρκεια της νηστείας νοιώθουν πιο έντονο το συναίσθημα της πείνας και καταναλώνουν πιο συχνά τροφές όπως το ψωμί, η πατάτα, το ρύζι κλπ. αυτά οδηγούν  σε αύξηση του σωματικού βάρους.
  2. Πριν από το φαγητό το Μ. Σάββατο μία με δύο ώρες πριν την Ανάσταση καλό είναι να φάτε ένα μικρό σνακ συνοδευόμενο από κάποιο φρούτο, (μπάρα δημητριακών, μικρό παστέλι), έτσι ώστε να μετριαστεί το αίσθημα της πείνας και να ελέγξετε καλύτερα την ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσετε.
  3. Κυριακή του Πάσχα

α. Το πρωινό αποτελεί τη βάση της διατροφής μας και φυσικά μια μέρα σαν και αυτή δεν μπορεί να λείψει. Λόγω της ημέρας οι παραδοσιακές επιλογές μπορούν να τροποποιηθούν και να φάμε αντί για τα δημητριακά μας μια λεπτή φέτα τσουρέκι ή δύο λαμπριάτικα κουλουράκια. Προσοχή όμως γιατί το λίγο παραπάνω σε αυτή τη περίπτωση μπορεί αν προσθέσει αρκετές θερμίδες.

β. Το μεσημεριανό γεύμα  είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, εκεί γύρω από τη σούβλα, όπου τα μεζεδάκια δίνουν και παίρνουν και πολλές φορές το αλκοόλ ρέει άφθονο και χωρίς έλεγχο, οι μεζέδες αυτοί είναι πλούσιοι σε λιπαρά. Προσπαθήστε να ελέγξετε τόσο το φαγητό όσο και το αλκοόλ. Οι ποσότητες μπορεί να μην είναι σημαντικά μεγάλες αλλά σχεδόν ποτέ δεν τις συνεκτιμούμε στο συνολικό φαγητό που τρώμε. Στο γεύμα καλό είναι να μην συνεχίσετε το τσιμπολόγημα και να καταναλώσετε μαζί με το φαγητό σας και σαλάτα.

ΒΑΣΙΚΑ TIPS:

  1.  Μην ξεχάσετε το νερό. Μπορεί το αλκοόλ να “σβήνει” την δίψα σας αλλά χωρίς νερό και με σχεδόν δεδομένο ότι
    θα ιδρώσετε στο ψήσιμο, η συγκέντρωση του αλκοόλ στο αίμα σας θα αυξηθεί γρήγορα.
  2.   Επίσης το μεσημέρι προσπαθήστε να μασάτε καλά κάθε σας μπουκιά. Η νηστεία των ημερών και η επαναφορά      του κρέατος με τα πολλά λιπαρά και καρυκεύματα, αλλά και το φαγητό που δεν μασάτε καλά, θα σας οδηγήσουν    σε  δυσπεψία.

ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ:

Το βασικό είναι να περάσουμε καλά με τους ανθρώπους μας, την οικογένειά μας και τους φίλους μας. Γεμίστε ένα πιάτο φαγητό και περάστε καλά. Και με προσοχή στο αλκοόλ και την οδήγηση!